79220-cikk-2854

Az új, alternatív megközelítésben sűrített levegőre vagy lendkerékre cserélik az akkumulátort.

 

A hibrid autók általában a hagyományos és az elektromos motorokat ötvözik. Mégis, egyes autógyártók alternatív típusú hibrideket fejlesztenek – ezek közül néhányat a Frankfurt Motor Show-n is megismerhettünk.

A hibrid rendszerek kinetikus energiát forgatnak vissza – a motorból vagy magából a járműből – és így lendítik fel a motor hatékonyságát. A legtöbb esetben ezt egy akkumulátor feltöltésével szokták megoldani.

A massachusetts-i székhelyű Scuderi megváltoztatta, ahogy a belső égésű motor a kinetikus energiát átalakítja nagynyomású levegővé. Két, ugyanarra a tengelyre szinkronizált henger között osztják fel a belső égés négy ciklusát. Az első henger végzi a légbeömlesztést és a sűrítést, majd a sűrített levegőt egy átkötő csövön keresztül átpumpálja a második hengerbe. Ez az átjáró tartalmazza az üzemanyag-befecskendező rendszert is, így az égést és a kipufogógáz eltávolítását már a második henger végzi el.

Amikor a járműnek nincs szüksége energiára – amikor lejtőn megy, fékez vagy lassít – a második hengert letiltják, az első henger pedig egy nagy nyomású levegő tartályként üzemel. Ez a sűrített levegő segíteni tud a motor járatásában, megnövelve annak hatékonyságát.

A Scuderi nemrég egy Miller ciklusú turbófeltöltővel kombinálta a rendszert, ami a kipufogógáz energiáját felhasználva sűrít levegőt a beszívó hengerbe. Ezzel kisebb lett a kompressziós oldal és csökkent a főtengelyen végzett munka is. „A motor lényegesen jobb teljesítményt produkál, magasabb hatékonysággal, nagyon magas nyomaték szinttel, mégis alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása” - mondta a frankfurti kiállításon Sal Scuderi, a Scuderi csoport elnöke. „A benzines motorunk versenyre tud majd kelni a piacon kapható bármely dízelmotor nyomatékával, de úgy, hogy közben alacsony nyomáson tartja a hengereket, ami csökkenti a kopást."

 

több száz mérnök állás itt>>>

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokbazis.blog.hu/api/trackback/id/tr233322863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása