A 100 millió dolláros beruházással megnyíló gyár a világon az első lesz, ahol 3D technológival állítanak elő bizonyos alkatrészeket. Az Indiana állambeli Lafayette-ben a General Electric az Airbus A320neo-hoz, a Boeing 737 MAX-hoz és a COMAC C919-hez gyártott LEAP hajtóműveit szerelik majd össze, ehhez 3D nyomtatással készítik el az üzemanyag-fúvókákat és háromdimenziós szövettel megerősített szénszálas hajtóműlapátokat alkalmaznak a kerámia mátrixú kompozitok mellett.

 

Mint írták, a 3D nyomtatással készülő fúvókák sokkal tartósabbak, és gyártáshoz szükséges forrasztások és hegesztések száma is jelentősen csökkenthető, a kerámia mátrixú kompozitok pedig kétharmadával könnyebbek, mint a fémből készült ugyanolyan alkatrészek.
 

A GE 2017-ig több mint 3,5 milliárd dollárt ruház be új üzemek építésébe és új berendezésekbe, az elmúlt hét évben több gyárat is építettek, a Lafayette-i üzem a hetedik. Az amerikai gyártó eddig mintegy 34 ezer sugárhajtóművet gyártott, a következő hat évben azzal számolnak, hogy ez a szám 41 ezerre emelkedik.
 

A GE Aviation a francia SNECMA-val együtt alkotja a CFM International konzorciumot, ők gyártják a CFM56-os hajtóművet, ezzel szerelik fel az Airbus A320-asok és a Boeing 737-esek jelentős részét.

 

MTI

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokbazis.blog.hu/api/trackback/id/tr255881576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása