Jóval hatékonyabb repülőgép hajtómű
2011.01.31. 11:29

Az új hajtásrendszerrel ellátott egységnek köszönhetően csökken a károsanyag-kibocsátás és növekszik az energiahatékonyság a légi közlekedésben
A repülőgép gázturbinát kifejlesztő amerikai Pratt & Whitney hajtóműgyártó vállalat szerződést kötött az Airbus-szal, így a 2016-ban bemutatkozó új 320-as sorozatba már a friss technológia kerül beépítésre. A tervezés figyelemreméltóan alacsony zaj- és nitrogén-oxid kibocsátást és hozzávetőlegesen 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztást eredményez. „Az üzemanyag-megtakarítással nemcsak költségcsökkentést érünk el - egy gép éves repüléseit figyelembe véve kb. 3600 tonna szén-dioxid terheléstől óvjuk meg a környezetet” – mondta Tom Enders, az Airbus elnök-vezérigazgatója.
A légitársaságok által a civil repülésben alkalmazott vasmadarak sugárhajtóművei napjainkban kétáramúak, azaz, a hajtóműbe jutó levegőáram két részre oszlik. Egyik része a turbina gázgenerátorában lefolyó égés táplálására és a turbinák hajtására szolgál, míg a másik része egy csőlégcsavarban, az ún. ventilátor fokozatban közvetlenül felgyorsulva hozza létre a tolóerőt. A nagy kétáramúsági fokkal („bypass”) rendelkező hajtóművekben a tolóerő nagy része itt jön létre.
„A modern hajtóművek tervezése során természetesen egyre kedvezőbb „bypass” arányra törekszünk. Napjainkban 8:1 az átlagos ráta, de az új hajtómű technológiával 12:1 lesz, ami kiemelkedő propulziós hatásfokot, valamint alacsonyabb károsanyag- és zajkibocsátást eredményez.” – nyilatkozta a Pratt & Whitney hajtóműgyártó.
A Boeing 777-esen is alkalmazott, Rolls-Royce Trent 892 (GE90-115B -ER) hajtómű.-
Ennek apropóján említsük is meg gyorsan, hogy a Boeing 777-es volt az első utasszállító repülőgép, amelyet teljes egészében CAD szoftverrel (CATIA) terveztek.
Ha érdekel a többi kattints, helyes kis videóval jutalmazunk érte.
Itt pedig a most indult álláskeresőnk, több mint 500 db mérnökállással
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.