Iguana 29

2012.01.23. 18:26

 

89786-cikk-2978

Lánctalpas partjáróvá alakuló motorcsónak

A kétéltű járművek tervei papíron mindig csodásak, de a gyakorlatban többnyire ügyetlenül mozognak vízen. Nem is az a gond, hogy nem működnek, hanem, hogy inkább vagy szárazföldön, vagy vízen kezelhetők megfelelően, a másik terület pedig háttérbe szorul – nem beszélve arról, hogy olyan problémát oldanak meg, ami legtöbbünknek nem is az. Azonban hazudnánk, ha azt állítanánk, hogy az Iguana 29 nem vonta magára figyelmünket.
 
Ahogy a kétéltű járművek, az Iguana 29 is inkább vízen érzi magát otthon. A 29 láb (8,8 m) hosszú motorcsónaknak vízen 35 csomó (64.8 km/h) a végsebessége és akár tízen is elférnek rajta. A szárazföldhöz közeledve behúzható lánctalpak vethetők be, amelyek a járművet 5 mérföld/órás (8 km/h) szárazföldi sebességre teszik képessé. Ez ugyan nem valami gyors, de az Iguana 29 mással tűnik ki a sorból: lánctalpaival a katonai járművekhez hasonló terepjáró képességgel ruházták fel. Az olyan környezetben ahol a kétéltű járműveknek tulajdonképp értelme is van – tengerparton apálykor, sekély vízben homokos parton – az Iguana otthonosan mozog. És nem olyan összetett, mint egy légpárnás hajó.

 

 

Mérnök állások itt: több száz mérnök állás és műszaki pozíció>>>

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokbazis.blog.hu/api/trackback/id/tr283491613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása