A kompozitokból épült különleges forma alacsonyabb fogyasztást és nagyobb sebességet ígér

A Honda nagyon közel került első kisrepülőgépének piacra dobásához – olyan madárral fenyeget, ami 20 százalékkal kevesebbet fogyaszt és gyorsabb, mint a hasonló méretű, jelenleg megvásárolható társai. Az 5 vagy 6 utas befogadására képes prototípus, mely a tervek szerint jövő évtől lesz rendelhető, a múlt hónapban teljesítette első tesztjét.

A gép nagy arányban kompozitokból készül – szénszálas műanyagok és gyanták kombinációja, ami jelentősen csökkenti a súlyát. Eddig ezek az anyagok nem voltak jellemzőek ebben a kategóriában. A házi építésű modell gépek mára szinte csak kompozitból készülnek, de ami ennél lényegesen fontosabb az, hogy a nagy utasszállító gyártók fejlesztései során is egyre inkább előtérbe kerülnek.

A kompozitok nemcsak a súly redukálását teszik lehetővé a Honda számára, hanem egy egyedi forma kialakítását is, amivel csökkenthető a légellenállás. Az új tervezésnek köszönhetően a hajtómű nem a szárny alatt, hanem a fölött kapott helyet. „Ezzel alacsonyabb légellenállás érhető el nagy sebesség mellett” – mondja Michimasa Fujino, a Honda Aircraft Company (Honda Motor leányvállalata) elnök-vezérigazgatója. 

honda_jet

A repülőgéptörzs és a szárnyak alakja miatt a levegő sokkal egyenletesebben áramlik a gép felületén. A lamináris áramlás eddig a kisgépek csekély felületén volt csak biztosítható, a fennmaradó területeken a turbulens áramlás jellemző, ami légellenállás többletet okoz. A Honda orrán és szárnyain finom „kidudorodások” találhatók, melyek nagyon komplex nyomás eloszlást produkálnak. „Amikor a levegő ezeken elhalad, először felgyorsul, majd lelassul, azután újra felgyorsul, így alacsony és magas nyomású területek váltják egymást - a lamináris áramlást pedig a nyomásváltozások gyakorlatilag a gép vége felé szívják.

 

 

 

 

Itt a folytatás

Itt pedig a béta-álláskeresőnk, több mint 500 db mérnökállással

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokbazis.blog.hu/api/trackback/id/tr982622766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása