Németország: egymillió villanyautót 2020-ig!
2010.05.17. 15:10
Mérnökbázis - ahol a mérnökök találkoznak
Norbert Röttgen német környezetvédelmi miniszter szigorú erőfeszítést követel ipartól és politikától egyaránt
Röttgen igen komoly célokat vetített előre az elektromobilitás piacán, mely szerint 2020-ra a német gyártóknak 1 millió elektromos hajtású autót kell a honi utakra bocsátani.
„Aki manapság az autóiparban nem fektet kellő energiát az elektromobilátásra, rövid idő alatt elveszítheti versenyképességét.” – nyilatkozta a miniszter április 15-én, a stuttgarti Auto-Motor-Sport Kongresszuson.
Röttgen szerint a szövetségi kormánynak szorosan együtt kell működnie az iparral annak érdekében, hogy megvalósíthatóvá váljon az 1 millió autóról szóló ambiciózus terv, ugyanakkor komolyan el kell gondolkodnia azon, hogy - akár nemzeti összefogást hirdetve – miként tudja elősegíteni a környezet megóvásához elengedhetetlenül fontos technológiák, jelen esetben az elektromos közlekedési technológia széleskörű piaci elterjedését.
Hangsúlyozta, hogy az elektromobilitás – és a szükséges infrastruktúra – kiépítésének napjainkra már nem maradt alternatívája. Ha Németország teljesíteni kívánja a károsanyag-kibocsátás csökkentésére elfogadott kötelezettségét, nincs más lehetősége, mint közlekedési szektorát egyértelműen az elektromobilitás irányába terelni. Ahhoz pedig, hogy 2050-re a vállalás szerinti mértékben csökkenjen a német károsanyag-kibocsátás mértéke, a belsőégésű motorok „optimalizálása” is édeskevés.
Egy friss tanulmány szerint, melyet a McKinsey tanácsadó cég készített a német környezetvédelmi tárca megrendelésére, a 2050-es célok eléréshez a közúti közlekedés minimum 70 százalékának károsanyag kibocsátása nélkül kellene bonyolódnia. Nem megfeledkezve természetesen arról, hogy a közlekedési rendszert ellátó energiának is megújuló energiákból kell származnia…
A Kongresszuson a Volkswagen fejlesztési vezetője az „egymilliós” kormányzati célkitűzést megvalósíthatónak ítélte. Piaci részesedése alapján a VW konszernnek a milliós darabszámból 300 ezer elektromos autót kell majd gyártania, ami véleménye szerint ugyancsak kivitelezhető.
A német autógyártás jelenlegi pozíciójának biztosításához elengedhetetlen a versenyképesség és különösen az ázsiai gyártókkal szembeni versenyképesség erősítése és hosszútávú fenntartása. A miniszter szerint ezért Németország csakis egyetlen úton járhat: minden erőforrásával, illetve kutatási és gazdasági potenciáljának minden erejével azon kell legyen, hogy az ellátási lánc valamennyi meghatározó elemét – mint például az akkumulátorok előállítása – hazai forrásból produkálja.
Mérnökbázis - ahol a mérnökök találkoznak
Szerző: mernokbazis.hu
Szólj hozzá!
Címkék: tech közlekedés tudomány zöld autó technika gép technológia gépkocsi gépjármű energiatakarékos
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.