Mérnökbázis - ahol a mérnökök találkoznak

17610-cikk-1176

Norbert Röttgen német környezetvédelmi miniszter szigorú erőfeszítést követel ipartól és politikától egyaránt

Röttgen igen komoly célokat vetített előre az elektromobilitás piacán, mely szerint 2020-ra a német gyártóknak 1 millió elektromos hajtású autót kell a honi utakra bocsátani.

„Aki manapság az autóiparban nem fektet kellő energiát az elektromobilátásra, rövid idő alatt elveszítheti versenyképességét.” – nyilatkozta a miniszter április 15-én, a stuttgarti Auto-Motor-Sport Kongresszuson.

Röttgen szerint a szövetségi kormánynak szorosan együtt kell működnie az iparral annak érdekében, hogy megvalósíthatóvá váljon az 1 millió autóról szóló ambiciózus terv, ugyanakkor komolyan el kell gondolkodnia azon, hogy - akár nemzeti összefogást hirdetve – miként tudja elősegíteni a környezet megóvásához elengedhetetlenül fontos technológiák, jelen esetben az elektromos közlekedési technológia széleskörű piaci elterjedését.

Hangsúlyozta, hogy az elektromobilitás – és a szükséges infrastruktúra – kiépítésének napjainkra már nem maradt alternatívája. Ha Németország teljesíteni kívánja a károsanyag-kibocsátás csökkentésére elfogadott kötelezettségét, nincs más lehetősége, mint közlekedési szektorát egyértelműen az elektromobilitás irányába terelni. Ahhoz pedig, hogy 2050-re a vállalás szerinti mértékben csökkenjen a német károsanyag-kibocsátás mértéke, a belsőégésű motorok „optimalizálása” is édeskevés.

Egy friss tanulmány szerint, melyet a McKinsey tanácsadó cég készített a német környezetvédelmi tárca megrendelésére, a 2050-es célok eléréshez a közúti közlekedés minimum 70 százalékának károsanyag kibocsátása nélkül kellene bonyolódnia. Nem megfeledkezve természetesen arról, hogy a közlekedési rendszert ellátó energiának is megújuló energiákból kell származnia…

A Kongresszuson a Volkswagen fejlesztési vezetője az „egymilliós” kormányzati célkitűzést megvalósíthatónak ítélte. Piaci részesedése alapján a VW konszernnek a milliós darabszámból 300 ezer elektromos autót kell majd gyártania, ami véleménye szerint ugyancsak kivitelezhető. 

A német autógyártás jelenlegi pozíciójának biztosításához elengedhetetlen a versenyképesség és különösen az ázsiai gyártókkal szembeni versenyképesség erősítése és hosszútávú fenntartása. A miniszter szerint ezért Németország csakis egyetlen úton járhat: minden erőforrásával, illetve kutatási és gazdasági potenciáljának minden erejével azon kell legyen, hogy az ellátási lánc valamennyi meghatározó elemét – mint például az akkumulátorok előállítása – hazai forrásból produkálja.

Mérnökbázis - ahol a mérnökök találkoznak

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokbazis.blog.hu/api/trackback/id/tr1002010238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása