Dízeles üzemanyagcella
2011.02.20. 12:47
A Nordic Power Systems, egy vállalat, amely többek között a norvég hadsereg számára is gyárt áramellátó egységeket, a kaliforniai SAFCell céggel együtt talán a jövő üzemanyagcelláját fejleszti
A két vállalat nemrég mutatta be az ún. szilárdsav üzemanyagcellájuk (SAFC) 250 Watt teljesítményű modelljét, és bejelentették egy 1,2 kW-os rendszer fejlesztését. A technika még gyerekcipőben jár, de hisznek benne, hogy az SAFC technológia tömeggyártásban sokkal olcsóbb lehet, mint a hagyományos üzemanyagcellák.
A rendszer több részből áll. Először dízelből hidrogéngázt kell előállítani, amelyhez az üzemanyagot reformálják: felhevítik, de nem égetik, majd levegővel és gőzzel keverik. A keletkezett hidrogéngázt végül az üzemanyagcellába vezetik, hogy elektromosságot állítsanak elő.
A polimer elektrolit üzemanyagcellákkal (PEFC) ellentétben az SAFC a dízelből származó hidrogéngázban visszamaradó szennyeződésekkel, pl. a szénmonoxiddal is elbír. Az új technika a nagy hőmérsékletű szilárdoxid üzemanyagcellákhoz (SOFC) viszonyítva pedig relatív alacsony hőmérsékleten dolgozik, ezért kevesebb hőálló anyagot igényel.
Itt pedig a most indult béta álláskeresőnk, több mint 500 db mérnökállással
Szerző: mernokbazis.hu
Szólj hozzá!
Címkék: tech dízel technika műszaki energetika gépjármű bmf energiatakarékos üzemanyagcella
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.