62837-cikk-2469

Nyár végéig új hőelektromos anyagokat tesztelnek a BMW-nél, a Ford-nál és a Chevrolet-nél.

Megosztás

Jelenleg a személy- és teherautók üzemanyag fogyasztásának legalább a kétharmada hő formájában pazarlódik el. A hőelektromos félvezető anyagok, amelyek a hőmérsékletkülönbséget felhasználva elektromos áramot képesek előállítani, hasznosítani tudják ezt az egyébként kárba vesző hőenergiát, ezáltal 5 százalékkal csökkentik a jármű fogyasztását. Az eddig elkészült ilyen berendezések a hőelektromos anyagok alacsony hatékonysága és magas költségei miatt nem terjedtek el a mindennapi használatban.

hoelektromos_generator

Hőből származó energia: a hőelektromos generátor a kipufogórendszerben elpazarolt hőt alakítja át elektromos árammá, amivel javítja az üzemanyag-felhasználást.
(illusztráció: General Motors)

Kutatók jelenleg egy olyan hőelektromos berendezés első prototípusán dolgoznak, amelyet már kereskedelmi személyautókban és terepjárókban fognak tesztelni. Ez a berendezés számos, egymástól független fejlesztés egyvelegeként jött létre, amely a kaliforniai székhelyű, hőelektromos eszközöket gyártó cég, a BSST, illetve a michigani székhelyű General Motors Global R&D nevéhez köthető. Mindkét cég idén nyár végéig tervezi beépíteni és tesztelni saját eszközét – a BSST a BMW és a Ford autókban, a GM pedig a Chevrolet terepjárókban.

 

több száz mérnök állás itt>>>

A bejegyzés trackback címe:

https://mernokbazis.blog.hu/api/trackback/id/tr493132689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása