A svéd Volvo autógyár, amely a biztonsági tervezésről híres (1959-ben például ő mérnökeik vezették be elsőként a hárompontos biztonsági övet is), most a gázolásos balesetekkel foglalkozik. A V40-es modelljüket már a gyalogosok védelme érdekében kifejlesztett külső légzsákkal szerelték fel.
A Volvo új fejlesztésű gyalogos-érzékelő rendszere megelőzheti a gázolásos balesetek egy részét és enyhítheti az ütközésből származő sérüléseket – az autón kívül.
Míg az elmúlt években csökkent a frontális ütközések száma, addig egyre több gyalogos és biciklis baleset van, abszolút létjogosultságot adva az új fejlesztésnek a mérnökök szerint.
Válaszul az Európai Unió gyalogos-biztonsági törvényeire az elmúlt években nemcsak a Volvo foglalkozott a külső biztonsággal: a Jaguar ún. Pedestrian Contact Sensing Systemmel kezdte gyártani a nemzetközi modelljeit, amely észleli a közeledő gyalogost és a motorháztetőt megemeli, hogy tompítsa a becsapódást, valamint megelőzze, hogy a motorba ütközzön a balesetet szenvedő feje, a motorháztetőn keresztül. 2012 novemberében a Nemzetközi Kerékpáros Biztonsági Kongresszuson a TNO, egy dán cég olyan légzsák prototípust mutatott be, amelyet a biciklisek védelmére terveztek.
Az előbbi típust kombinálta a Volvo egy automatikus Gyalogos Érzékelő Rendszerrel, amely fékezni kezd, amennyiben az autóvezető nem reagál elég gyorsan, mielőtt egy gyalogos az autó elé lép. Az autó védőrácsába szerelt radar felméri a kocsi előtti tárgy távolságát, amíg egy kamera a visszapillantótükörben azt azonosítja, mi ez a tárgy. A rendszer hanggal figyelmezteti a vezetőt a veszélyre és ha a gyalogos feltételezhetően lelép a járdáról az autó elé, fénnyel is jelzi azt. Ha a sofőr nem reagál erre és a rendszer közeledő karambolt érzékel, akkor automatikusan lefékezi az autót. Ezzel más járművekkel való ütközést is megelőzhet.
Az érzékelő rendszert városi területekre tervezték, és max. 33 km/h sebességig képes az autót megállítani, ill. nagyobb sebesség esetén le tudja lassítani azt. Ha a karambolt nem lehet elkerülni, akkor veti be a gyalogos-légzsákot az autón kívül, amely 12 és 50 km/h sebesség között aktív: ilyen sebességek esetén történik a legtöbb gyalogosgázolás.
Mielőtt a légzsák működésbe lép, hét szenzor érzékeli, hogy a gyalogos lába a lökhárítóba fog-e ütközni, majd egy légzsák 10 centiméterrel emeli meg a motorháztetőt és kevesebb, mint egy másodperc alatt befedi a szélvédő egy részét. Az így nyert extra tér a motorháztető és a motor között nagyobb mértékű horpadását tesz lehetővé.